🎀 Schneiderpuppe 🎀


Zwischendurch, während ich auf das Trocknen von Farbe und Kleber warten muss, habe ich begonnen, eine Schneiderpuppe von Chrysnbon zu bearbeiten. Sie gibt es als Kit, aus Plastik in Schwarz.
Ich habe mehrere Layer von verschiedenen Motiven aufgetragen und schleife sie dann sanft ab. Sie sind noch nicht ganz fertig, brauchen noch einen Abschliff mehr.

Von Elizabeth -  - http://studioeminiatures.blogspot.de - habe ich die Idee "gestohlen", Druckknöpfe an die Schulterseiten zu machen. Ich bedanke mich nochmal ganz lieb für die Erlaubnis von Elizabeth, ihre press-stubs-idea verwenden zu dürfen. Danke liebe Elizabeth ! 💕


✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳







✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳

Kommentare

  1. Hallo Pipi! The mannequin looks fantastic, and it as a good idea to put the push button at the armhole, it gives the right finish for this style.
    Mrs. E (aka Elisabeth ;O) has the most creative ideas, and it's so lovely that she shares them with us all on her excellent blog!!
    I wish you a lovely day and week.
    Liebe Grüsse, Ilona

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Yes, Mrs.E is great ! Thank you dear Ilona ! 💕
      Have a wonderful weekend !
      Mini hugs from Pipi 💕💕💕

      Löschen
  2. magnificent! Beautiful use of the idea of Elizabeth!
    hugs

    AntwortenLöschen
  3. Thank you for the link back to my blog Pipi however I must say that Your handling of the mannequins is EXCELLENT!:D
    I LOVE the colors you've used for their torsos and the Lovely rust around the neck and on the iron support. The dress form standing next to the rusty garden chair look Marvelous together; like two pieces of sculpture! ♡

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Dear Elizabeth,
      you lift me up ! 💕
      Thank you so much and thank you so much for your great idea and for letting me use it ! ♡♡♡
      Mini hus from Pipi 💕

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts